Nieuw programma en Shanghai in - Reisverslag uit Sjanghai, China van UitwisselingChina - WaarBenJij.nu Nieuw programma en Shanghai in - Reisverslag uit Sjanghai, China van UitwisselingChina - WaarBenJij.nu

Nieuw programma en Shanghai in

02 November 2015 | China, Sjanghai

Ons programma begon vandaag om 9:00 uur. Na 11 uur geslapen te hebben toch nog door de wekker heen geslapen.Daardoor moesten Marlies en ik opschieten om ons klaar te maken voor het ontbijt, want wij hadden corvee. Na een lekkere Chineese boterham met hagelslag hadden we een meeting met Jessie. Zij is een van de leraren die ons ondersteund tijdens deze trip. We kregen ons aangepaste programma van haar en hebben dit doorgenomen. De sportdagen zijn voor ons komen te vervallen en we hebben er 2 extra stage dagen bij gekregen. We hebben ook onze Chineese naam gekregen die zorgvuldig is uitgezocht op klank en op vrouwelijkheid.

Maura = Měi Lā
Tessa = Tè Shā
Eva = Yī Wá
Milou = Mī Lù
Aranka = Ā Lán Ķă
Marlies = Mă Lī Sī
Romy = Luó Mì
Olga = Oū Hé

Na onze namen gekregen te hebben zijn we 20 minuten te voet onderweg geweest naar het metrostation om onze ov op te laden. Daarna weer naar de campus en hebben we in de kantine gegeten. Er zijn 3 verdiepingen en het hangt van het leerjaar af op welke verdieping je moet lunchen. De lunch is van 11:45 tot 12:45, hierbij krijg je rijst en kan je daarbij verschillende soorten vlees kiezen. Het eten smaakte goed, alleen die stokjes zijn soms nog lastig. Maar we worden er steeds beter in! We zijn na het eten weer naar de metro gegaan, want we gaan shoppen!!

Eenmaal uit de metro kwamen we in een ondergronds winkelcentrum waar je nog net niet elk winkeltje in getrokken word. Na 2 uur rondgelopen te hebben en te hebben geshopt is Mi Lù onze afdingkoningin.

Na het shoppen weer hup de metro in want we gaan naar het centrum van Shanghai. Na een lange straat uit gelopen te hebben werden we beloond met een prachtig uitzicht over de skyline. Hier hebben we allemaal even onze selfie's gemaakt en wat groepsfoto's. Ook werd onze beroemde Yi Wá gevraagd om op de foto te gaan met het lokale volk. Dit wilde ze met liefde natuurlijk even doen. Na zo'n 5 net getrouwde stellen te hebben gezien zijn we richting de metro gelopen want het was alweer etenstijd.

We zijn bij een Thais restaurant naar binnen gegaan en hebben gegeten van een draaiende plaat. We hadden kip, rund, varken en ook een vis van kop tot aan staart. Na net eten zijn we gestopt bij een wafel- ijssalon. Hier genoten van een verse wafel en van vers gemaakt schrep ijs.

We zijn met de metro weer terug naar de campus gegaan en hebben gelijk gemerkt hoe de metro in de spits werkt in china, DUWEN!

Na 19.690 stappen te hebben gelopen kwamen wij weer terug op de campus, ondanks dat we geen van alle last hebben van een jetlag zijn we toch wel moe.

We hebben kort het programma van morgen besproken en dat ziet er als volgt uit: 7:00 ontbijten , 8:00 taiji in de tuin, 10:00 les over traditionele Chinese medicijnen, 12:00 lunch, 13:00 taiji in de tuin en om 15:00 gaan we naar ...........

Dit was het weer voor vandaag, we gaan nu lekker ons bedje opzoeken om morgen weer fris en fruitig voor de dag te komen.

Zairian,

Mă Lī Sī en Luó Mì

• 03 November 2015 - 12:58

Peter Heemskerk:

Leuk om te zien dat jullie wat jullie allemaal meemaken.
    Een lekker druk programma zo te zien, waar je veel indrukken opdoet.
    Maar ook lekker wat tijd voor jullie zelf.
    Dat afdingen heeft Mi- Lù in Italie geleerd. Komt dan ook in China goed van pas.
    Meiden geniet ervan en heel veel plezier toegewenst.

Groetjes Peter Heemskerk

• 03 November 2015 - 16:24

Steven:

Hallo allemaal!

Grappig zo'n blog, zit het helemaal te lezen als een spannende tv serie haha
    Mi-lú lekker blijven afdingen en help derest daar ook een beetje mee he haha je hebt nog een maand om ze het te leren :)

Heel veel succes en vooral plezier!

nou de gloente,

Steven.

• 03 November 2015 - 16:33

Asje Raghoebarsing:

Dag dames en collega's,

Nou, nou weer helemaal op z'n Chinees. Al die moeilijke namen en lekker eten en de drukke metro. Geniet van alle indrukken en laat ons mee genieten met de mooie plaatjes.
    SUCCES! met de Skills.

Liefs,
    Asje Raghoebarsing.

• 03 November 2015 - 21:16

André Kalisingh:

Beste studenten,

Veel plezier in China en geniet vooral van het mooie weer.
    Hopelijk hebben jullie een leuke uitwisseling met de studenten in China.

Groet,
    Meneer André

• 03 November 2015 - 22:41

Gezina:

Hallo meiden
    Jullie zijn lekker actief leuk hoor
    Mi-lu geniet van het afdingen die chinezen trappen daar in maar daar stopt het ook
    Dus straks afdingen op het huiswerk wat ik geef is er niet bij
    Tja die metro daar, echt bizar die drukte maar jullie gaan nog naar Peking en geloof me daar is dit nog rustig bij.
    Doe Jesse de groeten van me en nog heel veel plezier tijdens de lessen
    Lieve groet Gezina