Volle metro's en KFC - Reisverslag uit Sjanghai, China van UitwisselingChina - WaarBenJij.nu Volle metro's en KFC - Reisverslag uit Sjanghai, China van UitwisselingChina - WaarBenJij.nu

Volle metro's en KFC

10 November 2015 | China, Sjanghai

Hello it's us again,

Vandaag hebben we een rustige dag gehad, allemaal weer vroeg op en de propvolle metro in om naar stage te gaan. Op de Hematologie/oncologie hebben we uitleg gekregen over de ziektebeelden en behandeling en hebben we gekeken bij de de verzorging van de PICC lijnen, dit is een infuus die door je armader loopt. Deze kan een jaar blijven zitten maar moet wel elke week verzorgd worden, de kinderen waren allemaal opvallend rustig.

Hierna hebben we de lunch in de kantine uitgeprobeerd dit viel niet bij iedereen in de smaak.. Dus de meerderheid is nog even langs de KFC geweest! En hier hadden we natuurlijk nog genoeg tijd voor met onze anderhalf uur pauze. Na de pauze zijn we weer terug naar de afdeling gegaan waar we nog uitleg kregen over bepaalde formulieren die ze op de afdeling moeten invullen, we hebben uitleg gekregen over stamceltransplantaties en we hebben info boekjes gekregen over chemotherapie, pijnstilling en over voeding. Toen we hier klaar mee waren hebben we nog met twee Chinese studenten gepraat over de verschillen tussen Nederland en China.

Daarna weer heel veel gelachen in de veel te volle metro en zonder Olga konden we gelukkig ook zonder problemen de weg terug vinden. We waren lekker vroeg thuis rond half vier, en na lekker eten besteld te hebben vanuit de campus hoefden we niet af te wassen en hebben we een gezellige filmavond gehouden.

Nu lekker slapen, tot morgen !

Milou en Aranka

• 11 November 2015 - 15:48

Gerda:

a ha, vandaar dat we deze dag pas vandaag te lezen kregen!
    Leuke film gezien?

Groetjes