Professor Wu geeft les - Reisverslag uit Sjanghai, China van UitwisselingChina - WaarBenJij.nu Professor Wu geeft les - Reisverslag uit Sjanghai, China van UitwisselingChina - WaarBenJij.nu

Professor Wu geeft les

13 November 2015 | China, Sjanghai

Nihao lieve volgers,

Vandaag hebben we weer een heel interessant dagje school gehad, we zijn begonnen met een drie uur durende les over Chinese Herbs van Professor Wu. Hierin heeft hij ons van alles verteld over soorten kruiden en de werking ervan, hierover heeft hij een boek geschreven, en we hebben er allemaal een exemplaar van gekregen! We hebben kruidenthee gedronken wat goed helpt tegen de obstipatie en een rondleiding door de Anatomie lokalen. Waar hele lichamen van baby's tot oude mensen, en in plakjes gesneden lichamen op sterk water stonden, dit was erg raar maar ook heel leerzaam om te zien. In de gangen van school stonden kooien met konijnen erin, en natuurlijk hebben we er over na gedacht om ze stiekem te laten ontsnappen, omdat ons voorgevoel niet veel goeds voorspelde.. een kwartier later zagen we er een aantal op een plankje liggen en daarna in de vuilniszak.

In de middag hebben we de lunch op de campus overgeslagen en zijn we naar ons vertrouwde koffietentje gegaan om panini's, hamburgers en wafels te eten. Om één uur wachtte Jessie op ons met de studenten voor de homestay en zijn we allemaal apart gematched met een Chinese student. De planning is als volgt, we gaan zaterdag met z'n alle naar het Wild Park en zondag hebben de studenten wat leuks voor ons gepland.

In de middag hadden we een les Spoken Chinese en hebben we geleerd om onze naam in Chinese tekens te schrijven met een traditionele kwast en inkt, dit was nog best lastig. We waren vroeg klaar dus konden we nog even relaxen voordat onze Chinese vriendinnen kwamen eten.

Milou, Marlies en Aranka hebben vandaag Spaghetti Carbonara en salade gemaakt, dit vonden de meiden opvallend lekker en ze hebben zich helemaal vol gegeten. Toen zijn we begonnen aan de spelletjes. We begonnen met "chopstick poepen" in plaats van spijkerpoepen. Hierna hebben onze Chinese vriendinnen verschillende Nederlandse snoepjes geproefd die ze heel erg lekker vonden! Dit was goed te merken want ze werden steeds drukker en drukker. Dit was een goed moment voor de stoelendans, stroopwafel happen, snoephappen, en we hebben ook nog een soort wie ben ik gespeeld deze geslaagde avond hebben we afgesloten met limbodansen op heel laag niveau. Het was echt supergezellig want onze chinese vriendinnen lachten overal om!

Morgen gaan we naar Hangzhou we weten alleen nog niet of we daar wifi hebben dus misschien komt er dit weekend geen blog online :( Maar als we terug zijn krijgen jullie natuurlijk een uitgebreid verslag !

Wij gaan nu lekker slapen morgen moeten we er vroeg uit.

Aranka en Milou

• 13 November 2015 - 17:22

Marja:

Nou meiden gelukkig een ontspannen avondje na zo'n heftig dagje.
    Heel veel plezier in Hangzhou en we zijn benieuwd naar jullie volgende avontuur!

Groetjes Marja

• 13 November 2015 - 18:22

Marijke Noordam:

Zo te lezen weer een super dag gehad! Heel veel plezier in HangZhou!

• 14 November 2015 - 09:26

Gerda:

Nou, ben zelf dit weekend ook niet veel online, dus ik kijk uit naar het vele leesplezier morgen of overmorgen.
    Hier komt vandaag Sinterklaas aan in, in Meppel. Tenminste: als de stoomboot niet verdwaald is geraakt in de mist van de witte wieven ;)