Het circus en de homestay buddies - Reisverslag uit Sjanghai, China van UitwisselingChina - WaarBenJij.nu Het circus en de homestay buddies - Reisverslag uit Sjanghai, China van UitwisselingChina - WaarBenJij.nu

Het circus en de homestay buddies

18 November 2015 | China, Sjanghai

Omdat het gisterenavond te laat was om een blog te plaatsen hebben jullie vandaag een dubbel verhaal! Veel leesplezier!!

Hallo allemaal,

Vandaag moesten we weer vroeg uit bed voor de stage, om kwart over zeven zaten we al aan het ontbijt. Na wat geprop en geduw waren we weer op onze afdeling, op de Cardiologie was het vandaag een rustige dag tenminste we konden heel weinig doen. We zijn mee geweest om een kindje weg te brengen voor een operatie en daarna hebben we maar een deal gesloten om geen pauze te nemen en om half 1 richting huis te gaan. Het was vandaag een regenachtige dag waarop Romy haar paraplu was vergeten maar dit heeft ze heel slim opgelost door een bananenblad te plukken als vervanging!

De meiden op de andere afdeling hebben het ook heel leuk gehad zij hebben bij een beenmergtransplantie gekeken.

Toen we thuis waren hebben we nog even film gekeken voordat we ons om gingen kleden om naar de acrobatiek te gaan, dit was heel erg spectaculair! Het begon met acht meisjes op 1 fiets toen de slangenmeisjes en na wat andere acts zoals acrobaten en trampoline springers reden er 8 motoren tegelijkertijd in een ijzeren kooi.

Nadat de acrobatiek afgelopen was moesten we haasten voor de metro want die reed maar tot 10 uur, toen we bij het laatste station aankwamen reed de metro niet meer dus moesten we een taxi pakken. We waren hierdoor heel laat thuis dus vandaar dat deze blog wat later is.

Groetjes
Aranka en Milou

Ni hoa lezers,

Vanmorgen was het voor iedereen zwaar om op te staan. We waren gisteren natuurlijk laat thuis maar vanmorgen om half 7 moesten we er toch echt weer uit voor een nieuwe stage dag! Wij ( Maura, Eva en Tessa) hebben vandaag meegekeken met het verzorgen van een cvc en hebben 's middags een rondleiding gehad door het hematologie en oncologie centrum. We hebben de poli gezien en de palliatieve kamer. Dit maakte allemaal veel indruk. Veel patiënten wilde met ons op de foto en graag Engels spreken. De andere meiden hebben stage gelopen op de cardio en mochten mee kijken met het maken van een echo. Zij hebben de afgelopen weken alle speeltjes die in de kindereieren zatten bewaard en vandaag uitgedeeld aan alle kinderen op de afdeling. De kinderen vonden dit helemaal geweldig. 'S avonds hebben Aranka en Milou gekookt! Zuurkool! Dat lusten we natuurlijk wel na 2 1/2 week Chinees. Haha. We hadden afgesproken dat onze homestay buddies langs zouden komen om te bespreken wat we allemaal gaan en willen doen komend weekend. Was weer een super gezellige en drukke boel. Rita één van de studenten die ons veel helpt en dingen verteld of helpt vertalen had samen met haar kamergenootjes een cadeautje voor ons meegenomen. Dit waren Chinese kussentjes ( Poolse mof) die je kan gebruiken als je huiswerk maakt. Erg uitnodigend om even een tukkie tussen door te doen. Super lief natuurlijk!

Morgen hebben we al weer onze laatste stage dag. Benieuwd wat we dan allemaal weer beleven? Lees dan morgen weer onze blog.

Groetjes Maura, Eva en Tessa

• 18 November 2015 - 21:24

Marijke Noordam:

Lieve meiden,
    Gisteren reikhalzend uitgekeken naar jullie verslag, door jullie leuke vertelvorm ben ik iedere dag benieuwd.
    Dus nu een dubbel verslag mijn avond kan niet meer stuk!
    De beruchte zuurkool en rookworst gegeten! Die waar de drugshond ook aandacht voor had op Pudong AirPort?! Gelukkig dat het bij snuffelen gebleven is.
    Blijf genieten!
    Lieve groet Marijke

• 20 November 2015 - 15:23

Gerda:

dag lieve meiden,
    ik ben nu zelf een weekendje en kijk uit naar al jullie verslagen. Succes met de 'verhuizing' naar Beijing.

Lieve groeten
    Gerda