Heftig dagje!!! - Reisverslag uit Sjanghai, China van UitwisselingChina - WaarBenJij.nu Heftig dagje!!! - Reisverslag uit Sjanghai, China van UitwisselingChina - WaarBenJij.nu

Heftig dagje!!!

12 November 2015 | China, Sjanghai

Ni hao!

Vandaag was alweer de laatste dag stage van deze week. Na een heerlijk gemaakt ontbijt door Romy en Marlies gingen wij ( helaas maar met z'n 5en ) naar het ziekenhuis. Romy en Milou hadden gisteren allebei wat gegeten wat niet goed was gevallen, waardoor zij zich niet lekker voelde. Na elkaar gedag gezwaaid te hebben zijn we met z'n 5en naar het ziekehuis gegaan. De reis duurde zoals de andere dagen lang met veel getrek, geduw, Nederlands gescheld, maar het belangrijkste: met veel plezier. We hadden op stage een deal gesloten dat we een uurtje pauze hadden i.p.v. 1,5 waardoor we eerder klaar waren en meer tijd hadden voor de geplande middag. Aranka en Marlies waren deze dag samen voor het laatst op hematologie en oncologie. Deze dag mochten we meerdere gebeurtenissen bijwonen zoals: het uitdelen van chemokuur en liquorpuncties. De liquorpuncties waren erg heftig om mee te maken. De kinderen werden tijdens deze handeling niet verdoofd, waardoor de kinderen erg onrustig en verdrietig waren. Dit was niet zo een leuke ervaring. De meiden die vandaag voor het laatst op cardiologie waren mochten in de middag een kleine operatie bijwonen aan een hartritmestoornis. We hebben allemaal een eindbeoordeling gehad waarin wij cadeautjes gaven aan de begeleiders. Dit werd met open armen en hartelijke glimlachen ontvangen. Iedereen had een goede en mooie eindbeoordeling.Om 14.00 waren we klaar met stage en zijn met z'n allen ( ook met Olga, Romy en Milou ) naar de Fabric Market gegaan om de gemaakte kleding op te halen. Een aantal zijn gelukkig naar huis gegaan met hun nieuwe super mooie kledingstukken en sommigen moeten maandag terugkomen om de kleding op te halen waar nog aan gesleuteld moest worden. Na weer een lange ( helaas natte ) dag zijn we teruggekeerd in de geweldig drukke metro's naar de campus en hadden besloten om vanavond lekker makkelijk te eten. We hebben allemaal wat anders klaargemaakt zoals: brood met ei, noodles en cup-a-soup. Na het eten en evalueren zijn we allemaal onze kamers op gegaan om lekker te douchen en dingen voor onszelf te doen.

Helaas hebben wij te horen gekregen dat de sportdag van morgen niet doorgaat, dus gaan wij een andere planning maken.

Morgen hebben wij les over Chinese herbs en de middag staat nog open voor suggesties...

Morgen weer meer !!!!

Tsjuus! Aufwiedersehen! Aurevoir! Adios! Bye! Zaijian!

• 12 November 2015 - 18:51

Marijke Noordam:

Meiden met mooie kleding en helaas zieken,

Hoop dat Romy en Milou weer snel herstellen. En wat maken jullie veel mee in het ziekenhuis.
    Ik vind het super voor jullie. En goede beoordelingen!
    Groot gelijk om een rustige avond thuis te blijven.
    Doe Prof Wu, docent van Chinese herbs de groeten van mij. In gedachten hoor ik hem jullie al uitleg geven en met enthousiasme over de kruiden vertellen.

Jammer dat de sportdag niet doorgaat.