Afscheid nemen - Reisverslag uit Sjanghai, China van UitwisselingChina - WaarBenJij.nu Afscheid nemen - Reisverslag uit Sjanghai, China van UitwisselingChina - WaarBenJij.nu

Afscheid nemen

27 November 2015 | China, Sjanghai

Lieve allemaal,

Onze geweldige maand zit er al weer bijna op.. daarom waren we vanochtend al weer vroeg op voor de graduation ceremonie, maar dit was weer heel duidelijk gepland door de Chinezen een dit werd verplaatst naar twaalf uur 's middags. Dus hadden we genoeg tijd om onze koffer in te pakken en het spannendste gedeelte, het wegen. We zaten allemaal onder het gewicht tot onze grote verbazing, dus dit betekende nog meer shoppen!

Tijdens de Gradution hebben twee directeuren van en universiteit een speech gegeven over hoe zij het hebben ervaren dat wij een maand hier zijn geweest. Natuurlijk heeft ook Olga haar verhaaltje gedaan en Maura voor de studenten. Hierna hebben wij ons certificaat in ontvangst genomen en hebben we nog een cadeau gehad, een leren notitieboekje van de universiteit. Na nog een aantal keer op de foto gezet te worden zijn we snel om gaan kleden om voor de laatste keer wafels te eten aan de overkant.

Aangekomen bij de metro was het weer gezellig druk, bij de cheap market ging iedereen nog pinnen en zijn we allemaal onze gang gegaan. Met onze zielige verhaaltjes over dat we arme studenten zijn hebben we natuurlijk weer flink wat van de prijzen af kunnen halen. Om vijf uur verzamelden we bij een restaurantje om wat te eten, om daarna nog een half uur te shoppen.

Na het shoppen hebben we met pijn in ons hart afscheid genomen van de cheap market en zijn we aan onze laatste metrorit hier in Shanghai begonnen. Eva had onderweg de hik waardoor Maura dacht "ik laat Eva schrikken" dit lukte de hik bij Eva was over maar een oudere vrouw die naast ons stond schrok zich ook rot waardoor ze spontaan Frans begon te praten, hierdoor lagen we natuurlijk in een scheur en een paar Chinezen konden er ook om lachen!

Eenmaal thuis aangekomen hebben we nog de laatste spulletjes ingepakt en nog even een potje yahtzee gespeeld. Wij gaan nu slapen morgen worden we om half negen opgehaald om naar het vliegveld te gaan en dan zit ons avontuur er helaas op :(

Morgen komt dan ook de allerlaatste blog online.

Groetjes Aranka en Milou

• 27 November 2015 - 17:09

Marja:

Nou meiden volgens mij hebben jullie een super maand gehad, zoveel gezien, gedaan en meegemaakt!
    kunnen jullie nog lang van nagenieten als jullie weer terug zijn, dit neemt niemand jullie meer af.
    En ervaring voor het leven. We vonden het superleuk steeds jullie verhalen te lezen, ga ze vast missen.
    Voor straks vast hele goeie reis en tot snel!

En Olga, super bedankt dat je zo goed op onze meiden gepast hebt. Petje af hoor!

Groetjes Marja

• 28 November 2015 - 12:02

Gerda:

Ik weet niet waarom, maar ik lees de laatste twee blogs nu pas.
    Nu ben ik gisteren ook wel heel vroeg gaan slapen omdat ik bang was dat ik anders niet in slaap zou vallen, zo blij ben ik toch wel dat ze straks terug zijn.
    We zien elkaar vanmiddag vast op Schiphol