Uitslapen op zondag is een No go. - Reisverslag uit Hangzhou, China van UitwisselingChina - WaarBenJij.nu Uitslapen op zondag is een No go. - Reisverslag uit Hangzhou, China van UitwisselingChina - WaarBenJij.nu

Uitslapen op zondag is een No go.

15 November 2015 | China, Hangzhou

Ni hao,

Na een kort nachtje op een houten plank verschenen we allemaal om 8 uur in de ontbijtzaal. We hadden van te voren besteld en hadden verwacht dat het zo klaar zou staan. De minuten kropen voorbij en na 50 minuten had eindelijk iedereen zijn ontbijt gehad, die overigens wel verrukkelijk was. Na onze koffers achter slot en grendel gezet te hebben gingen we op pad.

We gingen eerst naar het museum van de traditionele Chinese geneeskunde en apotheek. Hier zijn we per bus heen gegaan. Na de weg zo'n wel geteld 7 keer gevraagd te hebben waren we er. Helaas bleek dat het museum dicht was, maar de apotheek was nog open. Hier hebben we rond gekeken. Toen zijn we opgesplitst om nog even wat rond te neuzen en wat geld te laten waaien. Na een klein halfuurtje zijn we naar de bus toe gegaan want het was tijd om te gaan .....

Bij het meer aangekomen gingen we 'even' wat eten. Lily die geen rust in haar kont heeft vond het eten te lang duren dus ging alvast kaartjes kopen voor de boot. Het ene vreemd uitziende gerecht volgende na het andere. Kip van kop tot staart die nog dreef, tot balletjes die eruitzien als ogen die smaken naar pindasaus. Lily kwam op tijd terug en kon nog gezellig mee eten.

Onderweg naar de boot werden we bijna van onze sokken gereden door busjes met luie mensen die niet willen lopen.
Het meer lag vol met bootjes met mensen die onderweg waren naar het eiland net als wij. Op het eiland zijn mooie oude Chinese huisjes, we hebben met ze allen rond gelopen en zijn na een uurtje weer terug gegaan naar vaste land. Hier besloten we om de bus terug te pakken richting het hostel om daar nog even een uurtje te hangen in de relax stoelen die zich op het dakterras bevonden. Aranka, Eva, Maura, Tessa en Romy gingen nog even Let it go en Baby baby zingen in de karaoke bar.

Om half 5 zijn we met de bus richting het trein station gegaan.Het was een lange zit want we kwamen pas om 18:10 aan, sommige medepassagiers vielen in slaap en anderen hingen kotsend uit het raam. Olga is samen met Lily wezen eten bij een fastfood Chinees, hier hadden de meiden geen zin in en gingen naar de MacDonald's. Om half 8 zaten we in de trein en na een kort uurtje kwamen we aan in Shanghai. Lekker knus in de bus was het weer tijd om jeugdsentiment op te halen door middel van liedjes zingen met een hoop gekrijs en gelach.

Nu lekker ons bedje opzoeken want morgen hebben we weer stage en wat nog meer?
Dat lees je morgen.

Liefs,
Marlies en Romy

• 15 November 2015 - 17:39

Marijke Noordam:

Lieve meiden,
    Wat heerlijk om jullie verhalen over HangZhou te lezen. Hebben jullie de pionnen in Westlake gezien? Het symbool wat ook op 1 yuan staat. De lachende Boedha ontmoet? Hebben jullie over zijn buik gewreven, dit brengt jullie geluk! Maar uit de verhalen zijn jullie sowieso gelukkig