Onze eerste voetstappen op Chinese grond - Reisverslag uit Lujiatan, China van UitwisselingChina - WaarBenJij.nu Onze eerste voetstappen op Chinese grond - Reisverslag uit Lujiatan, China van UitwisselingChina - WaarBenJij.nu

Onze eerste voetstappen op Chinese grond

01 November 2015 | China, Lujiatan

Om 1300 uur gingen we inchecken en om 16.45 uur zaten we dan eindelijk in het vliegtuig onderweg naar Shanghai. het was een vlucht van 11 uur en zondag morgen om 10.30 uur zetten we onze eerste stappen op Chinese aardbodem. Het regende. Twee studenten kwamen ons ophalen en brachten ons naar de campus. we waren ongeveer 12:30 uur op de campus en om 14:30 uur gingen we weer weg. we zochten eerst naar 300 pinautomaten voordat we er eentje hadden gevonden waarmee we met onze Nederlandse pasjes konden pinnen. Daarna gingen we uit eten in een Chinees restaurant. het was leuk want we bestelt de dingen die we helemaal niet kenden. daarna gingen we boodschappen doen. Olga en Marijke gingen de groepsboodschappen doen en de rest was vrij om andere dingen voor zichzelf te halen. daarna gingen we met drie taxi's naar huis en waren heel blij dat we op de campus waren want iedereen was moe. de helft had tijdens de vliegtuig vlucht niet geslapen. toen we thuis kwamen hebben we de koelkast schoongemaakt en gevuld met de nieuwe boodschappen. iedereen gaat vandaag vroeg naar bed want morgen zitten we weer en met de groep aan de ontbijttafel om 8.00 uur. morgen gaan we kennismaken met de leraren en krijgen we het programma en een rondleiding door de campus. ook onze Chinese naam krijgen we dan

Zai jian,

Maura

• 02 November 2015 - 15:34

Petra De Jong:

Wat een avontuur! Ik wens jullie een hele mooie en leerzame tijd in China.

• 02 November 2015 - 21:55

Monique:

Fijn dat jullie allemaal goed zijn aangekomen ik blijf jullie volgen